Kości, mięśnie, serce, a także samopoczucie – co mają ze sobą wspólnego? Witaminę D3! Jej niedobory mają fundamentalny wpływ na nasze zdrowie. Przyjrzyjmy się, jak do nich nie dopuścić.
Witaminy to składniki odżywcze, których organizm nie jest w stanie sam wytworzyć, dlatego należy zadbać o to, by znalazły się w naszej diecie. Jednak z witaminą D jest odrobinę inaczej. Może być ona syntetyzowana przez nasze ciało, kiedy na naszą skórę padają promienie słoneczne. By do tego doszło musimy eksponować ją przez 5-10 minut w pełnym słońcu, nie rzadziej niż dwa – trzy razy w tygodniu.

Niestety, przy Polskim klimacie jest to możliwe tylko przez cztery miesiące w roku. I to też nie zawsze, ponieważ kremy z filtrem i poziom zanieczyszczenia powietrza sprawiają, że nawet latem możemy cierpieć na niedobory witaminy D. Według badań już nawet 90% naszej populacji może dotykać ten problem.
Choroby powiązane z niedoborami D3
Funkcje witaminy D3 wiążą się przede wszystkim z wapniem i fosforem. Wpływa ona na regulacje tych pierwiastków w naszym organizmie. Gdy witamina D jest utrzymywana na właściwym poziomie, pozwala nam na utrzymanie dobrego stanu kości, zębów oraz zapobiega powstawaniu krzywicy, czy osteoporozy.
Ale D3 odgrywa też znaczną rolę dla naszej odporności. Dzięki niej rzadziej zapadamy na rożnego rodzaju infekcje. Badania również wykazują, że D3 zmniejsza ryzyko rozwoju niektórych chorób autoimmunologicznych (takich jak stwardnienie rozsiane) i nowotworów (szczególnie w przypadku jelita grubego i prostaty).
Witamina D ma też ogromny wpływ a nasz układ krwionośny, między innymi zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę. Co więcej ma tez ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Utrzymanie odpowiedniego jej poziomu pozwala ograniczyć rozwój depresji, ale też innych chorób psychicznych, takich jak schizofrenia i nerwica.
Pamiętajmy, że wielu z nas ma niedobory witaminy D, ale nie ma natychmiastowych objawów, albo nie zdaje sobie z nich sprawy. Bardzo często też nie łączymy swoich dolegliwości z tym konkretnym deficytem.

Skąd wziąć tyle słońca zimą?
Kiedy nie możemy wyjechać za granicę, by nacieszyć się słońcem, zostaje nam suplementacja i wzbogacenie jej za pomocą naszej diety.
Witaminę D można znaleźć przede wszystkim w bardzo tłustych rybach takich jak tuńczyk ( w 100 g, 79 IU), łosoś (100g 521 IU), świeży śledź (100 g 926 IU). Jednak pamiętać, że ryby hodowlane zwykle mają niską zawartość witamin, a za to dużo niezdrowych metali ciężkich. Więc, by skorzystać w pełni z tych produktów, warto kupować je tylko z bio-hodowli.
Innym, bezpiecznym rozwiązaniem, który w doskonały sposób zapewnia suplementację witaminy D jest olej DuoLife RegenOil. Produkt ten łączy w sobie aż 13 olejów roślinnych, wzbogaconych o szereg witamin, w tym K2, MK7 i przede wszystkim D3. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu zyskujemy połączenie oleju roślinnego z suplementem diety, bogatym w niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu witaminy.
Forma oleju sprawia, że możemy włączyć suplementację witaminy D do naszego jadłospisu na stałe. Możemy go z łatwością stosować, kiedy przygotowujemy swoje posiłki. Regularne spożywanie już nawet jednej łyżeczki oleju sprawi, że nasze ciało poczuje się jak na słonecznej plaży. Co więcej, produkt ten jest odpowiedni dla wegan, ponieważ źródłem witaminy D3 są porosty, a nie produkty odzwierzęce.
Brak zróżnicowanej diety i odpowiedniej ilości witamin w naszej diecie może mieć ogromne konsekwencje dla naszego zdrowia i ducha. Warto świadomie podchodzić do swojego zdrowia. Zawsze lepiej zapobiegać chorobom niż je leczyć!

www.myduolife.com