Całe życie dbałeś o najbliższych, ciężko pracowałeś i nigdy nie starczało czasu dla siebie samego? Po wielu latach pracy przyszedł moment na zasłużony odpoczynek! Emerytura to piękny okres, który warto wykorzystać troszcząc się o siebie. Wyróżnia się tym, czego nigdy wcześniej nie było – czasem! O czym powinieneś pamiętać, aby w pełni cieszyć się nowym etapem życia?

  1. Po pierwsze – regularne badania

Profilaktyka to podstawa. Postaraj się regularnie robić badania ogólnie, nawet jeśli nie czujesz, aby coś Ci dolegało. Często pierwsze etapy chorób przebiegają bezobjawowo, więc człowiek ich nie odczuwa, ale wyniki badań miarodajnie potwierdzą lub wykluczą ryzyko.

  1. Po drugie – świeże powietrze, ruch

Jeśli przez lata byłeś pracownikiem biura, magazynu lub pracowałeś w innym zamkniętym pomieszczeniu… świeże powietrze i ruch to coś, czego potrzebujesz najbardziej! Spacery, nordic walking, bieganie… możliwości jest mnóstwo, a dotlenienie organizmu bezcenne. Oprócz zdrowia i kondycji, zyskasz także lepszą sylwetkę.

  1. Po trzecie – pasje, hobby

Jedną z głównych zalet bycia na emeryturze jest posiadanie dużej ilości czasu wolnego. Możesz spożytkować go tak, jak lubisz najbardziej! Ofert spędzania czasu wolnego dla seniorów jest mnóstwo – wspólne warsztaty plastyczne, szydełkowanie. Dla domatorów ciekawą opcją jest rozwiązywanie krzyżówek, gra w scrabble, szachy i czytanie książek, które pobudzają aktywność szarych komórek.

  1. Po czwarte – relacje

Nie zapominaj o ludziach, bo jakość naszego życia zależy także od więzi i relacji. Teraz masz czas pielęgnować przyjaźnie i przyjmować gości. Radośniej idzie się przez życie, gdy ma się serdecznych ludzi wokół siebie. Ważne jest także zacieśnianie więzi z rodziną, oni potrzebują cię najbardziej.

  1. Po piąte – zdrowe odżywianie i suplementacja

Trafne jest powiedzenie „Jestem tym, co jem”. Teraz zdrowy jadłospis jest szczególnie ważny. Pij dużo wody, wybieraj zdrowe produkty, bogate w witaminy i minerały, jedz regularnie. Postaw na prawidłowe odżywianie i odpowiednią suplementację.

Rola luteiny i zeaksantyny dla zdrowia oczu

Warto wprowadzić suplementację diety – bogatą w witaminy rozpuszczalne w tłuszczach oraz karotenoidy (luteinę i zeaksantynę). Luteina i zeaksantyna są syntetyzowane wyłącznie przez rośliny. Po wchłonięciu przez organizm luteina gromadzi się głównie w plamce żółtej oraz w siatkówce – chroni naczynia włosowate siatkówki i fotoreceptory plamki żółtej przed uszkodzeniami. Zeaksantyna to drugi obok luteiny karotenoid znajdujący się w centralnej części siatkówki oka. Substancja ta nie tylko chroni przed wolnymi rodnikami, ale również przed szkodliwym dla oczu działaniem fal światła niebieskiego.

Czy wiesz, że… idealne połączenie luteiny i zeaksantyny to proporcje 5:1? Takie połączenie zawiera Lutezan Omega 3. To suplement diety, który oprócz specjalnie dobranej kompozycji karotenoidów (luteiny i zeaksantyny), zawiera witaminy oraz minerały ważne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu, w tym również narządu wzroku.

Dystrybutor: Adamed Consumer Healthcare S.A.

Cena: opakowanie 30 kaps. ok. 24,70zł, 60 kaps. ok. 35,70zł

Skład Lutezan Omega 3, to:

  • Luteina i zeaksantyna, które są ważnymi karotenoidami wchodzącymi w skład barwnika plamki żółtej,

  • Niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) z grupy Omega 3 (EPA i DHA) występujące w siatkówce oka. Kwas dokozaheksaenowy (DHA) przyczynia się do utrzymania prawidłowego widzenia (korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 250 mg DHA dziennie),

  • Witamina C, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym i w regeneracji zredukowanej formy witaminy E oraz przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia,

  • Witamina E, która pomaga w ochronie komórek przed niszczącym działaniem wolnych rodników tlenowych,

  • Cynk pomagający w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym,

  • Selen wspomagający procesy antyoksydacyjne w komórkach,

  • Miedź, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym.