Czym różni się miękki HR od twardego?

Polecane

Każda większa firma, która zatrudnia sporą grupę osób powinna mieć dział HR, czyli dział który jest odpowiedzialny za cały proces przyjęcia pracownika, dbania o jego prawa, nałożenie obowiązków oraz szkolenia.

Strefa HR to połączenie między pracownikiem a zarządem. Właśnie ten dział daje informację o zapotrzebowaniu na szkolenie czy inne ważne aspekty pomagające w funkcjonowaniu firmy.
W częćci większych firm dział Zarządzania Zasobami Ludzkimi można podzielić na dwa mniejsze działy: HR miękki i twardy.

HR Miękki

To strefa bezpośrednia z pracownikiem. Ten dział zajmuje się przeprowadzeniem rekrutacji, dbaniem o zasoby szkoleniowe oraz o motywację pracowników. Jeżeli macie w firmie słynne "owocowe piątki", to być może właśnie to ich sprawka.
W miekkim HR porusza się kwestie jakości pracy, stref odpoczynku, premii, dodatków pozapłacowych. To również sprawyz wiązane coachingiem, doskonaleniem pracownika, oceną jego rosnących umiejętności.

HR Twardy

To jest bardziej praktyczny i mocno stąpający po ziemi dział HR. To nic innego jak połaczenie księgowego z kadrowym. W takim razie w tym dziale głównie zajmujemy się sprawami kadrowymi. Dokumenty zatrudnienia i rozwiazania umowy o pracę, sprawy urlopowe, rozliczanie delegacji. Osoby pracujące w tym dziale są odpowiedzialne za prawne aspekty zatrudnienia, dlatego muszą cięgle aktualizować swoją wiedze na ten temat.

Drukuj

Related Articles