Czym różni się miękki HR od twardego?

Strefa HR to połączenie między pracownikiem a zarządem. Właśnie ten dział daje informację o zapotrzebowaniu na szkolenie czy inne ważne aspekty pomagające w funkcjonowaniu firmy.
W częćci większych firm dział Zarządzania Zasobami Ludzkimi można podzielić na dwa mniejsze działy: HR miękki i twardy.

HR Miękki

To strefa bezpośrednia z pracownikiem. Ten dział zajmuje się przeprowadzeniem rekrutacji, dbaniem o zasoby szkoleniowe oraz o motywację pracowników. Jeżeli macie w firmie słynne "owocowe piątki", to być może właśnie to ich sprawka.
W miekkim HR porusza się kwestie jakości pracy, stref odpoczynku, premii, dodatków pozapłacowych. To również sprawyz wiązane coachingiem, doskonaleniem pracownika, oceną jego rosnących umiejętności.

HR Twardy

To jest bardziej praktyczny i mocno stąpający po ziemi dział HR. To nic innego jak połaczenie księgowego z kadrowym. W takim razie w tym dziale głównie zajmujemy się sprawami kadrowymi. Dokumenty zatrudnienia i rozwiazania umowy o pracę, sprawy urlopowe, rozliczanie delegacji. Osoby pracujące w tym dziale są odpowiedzialne za prawne aspekty zatrudnienia, dlatego muszą cięgle aktualizować swoją wiedze na ten temat.


Drukuj  

Related Articles